Logo nedir? Lafız demeı olarak töz karşılığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren çalışmaletmelerin çoğu kez logoları sektörü temaşa paha. Fakat ansızın lüks sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkızılışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayan çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olanaklı evetğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yakışır olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahıgün lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat de sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı deme bakımında bu fen çok önemlidir.