Klima cihazının tarihi adamlık kadar eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor bulmak muhtevain efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain su gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli yararlanma kayranını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her zaman 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, elan palas ve gür yaşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima lüks olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya maslahatyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık başüstüne. çıktı klima bulunmayan maslahatyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce maslahatyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek muhtevain kullanılan bir aparey olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana mutabık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, çın montaj uygulamalarının gestaltlmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin yanında işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima apareyı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ufak tefek bir istikşaf gestaltlmalıdır.